Jeruzalémska Biblia v poznámke pod čiarou pripúšťa, že je to ´podobenstvo vo forme príbehu bez vzťahu k akejkoľvek historickej osobe´.
Brané doslovne by znamenalo, že všetci tí, ktorí sa tešia z Božskej priazne, by sa zmestili do náručia jedného muža, Abraháma.
A že voda na končeku prsta by sa nevyparila v ohni hádesu a že jediná kvapka vody by priniesla úľavu tomu, kto tam trpí.
Podobenstvo Ježiša Krista v Lukášovi 16:19–31 brané doslova nie je logické a bolo by to v rozpore s inými časťami Biblie.
Boháč predstavoval farizejov a dnes cirkev. Žobrák Lazár predstavoval obyčajných židovských ľudí a od roku 33 n.l. pomazaných bratov Ježiša Krista.
I smrť bola symbolická a predstavovala zmenu okolností. Tí, ktorými sa pohŕdalo, dostali sa do Božej priazne a tí, ktorí boli ´bohatí´, boli zavrhnutí!