Kto je najväčší muž v histórii ľudstva?

10. apríla 2014, srojas, Nezaradené

Ako by sme volili najväčšieho muža, ktorý kedy žil, a ako merať jeho veľkosť? Podľa vojenského génia alebo fyzickej zdatnosti? Možno podľa mentálnych schopností, či by sme mali merať jeho veľkosť podľa toho, ako jeho slová a skutky ovplyvnili ľudstvo?

Prečítajme si nieloľko osobných názorov niektorých historikov, vedcov, vzdelancov a bádateľov, spisovateľov či politikov alebo iných vplyvných osobností a čo povedali o Ježišovi z Nazaretu, o ktorom sa okrem iného napísalo najviac kníh.

Napoleon Bonaparte povedal o Kristovi: „Alexander, Cézar, Karol Veľký a ja sám sme založili ríše. Ale na základe čoho sme vykonali svoje veľké skutky? Na základe sily. Jedine Ježiš Kristus založil svoje Kráľovstvo na láske a i dnes by za neho zomreli milióny ľudí.“

Reynolds Price, americký spisovateľ a biblický učenec: „Len na základe úvah pritiahnutých za vlasy by sa dalo popierať, že jednoznačne najvplyvnejšou postavou, nielen týchto dvoch tisícročí, ale celých ľudských dejín, bol Ježiš Nazaretský.“

Gróf Lev Nikolajevič Tolstoj, ruský spisovateľ a filozof: „Tridsaťpäť rokov svojho života som bol v pravom zmysle slova nihilistom, človekom, ktorý neverí v nič. Pred piatimi rokmi som sa stal veriacim. Uveril som učeniu Ježiša Krista a celý môj život sa náhle zmenil.“

Móhandás Gándhí, politický a duchovný vodca Indie: „Človek, ktorý bol úplne nevinný, sa obetoval v prospech iných vrátane svojich nepriateľov a stal sa výkupným za svet. Bol to dokonalý čin.“

Albert Einstein, vedec narodený v Nemecku: „V detstve som bol poučovaný tak z Biblie, ako aj z Talmudu. Som Žid, ale fascinuje ma výnimočná osobnosť [Ježiša] Nazaretského.“

Jean-Jacques Rousseau, francúzsky filozof: „Mali by sme pokladať Ježišov príbeh v evanjeliách iba za obyčajnú fikciu? V skutočnosti, priateľ môj, tento príbeh nenesie žiadne známky fikcie. Naopak, život Sokrata, o ktorom sa nikto neodváži pochybovať, nie je tak dobre doložený ako život Ježiša Krista.“

Pravdaže každý z nás má slobodnú vôľu a môže sa rozhodnúť podľa svojich vlastných kritérii. Napriek tomu, každý z nás by si mohol osobne položiť otázku o zmysle svojho vlastného života a kto je tá najvierohodnejšia osoba, ktorú by mal v živote sledovať ako svoj osobný príklad.